three days left

kollar tågbiljetter konstant
längtar kanske mest till tågresan. Matsäck, tidningar, lyssna på folk, läsa Kupé, titta ut genom rutan, somna mot gardinerna, längta, inte kunna påverka över huvud taget. Älskar att åka tåg. Sen komma fram, klara mig själv. Ta mig hem dit jag ska, sjunka ner i en brun soffa och överösas med pussar från älskade coccer spanielar.
Eller komma ut i en levande stad, lyfta upp ryggsäcken lite sådär nonchalant och gå ut i det fria. Möta upp med min morbror, gå till någon shysst lite gömd pub och ta en öl och snacka om livet.
Eller komma ut och känna värmen som slår emot. Ha en bästis bredvid och en karta i handen. Stora ryggsäckar med spännband och de är tungt lastade. Känna doften av chili och köpa något i ett gatustånd.
Eller kliva av tåget där uppe i där minusgraderna aldrig slutar och snön sträcker sig över mitt huvud. Vandra med lätta steg till en villa med det största skafferiet någon. Dricka öl och blandat tills jag skrattar ihjäl mig och sen somna framför en öppen eld.
Längtar bort.
Men eftersom det är typ tre dagar kvar till lov (och fredag!!) så får jag göra annat som jag blir glad av tills dess.
Som att fika med vänner
Eller göra så att håret luktar extremt mycket shampoo, en av mina favoritdofter.
Och gå runt i hoodtröja hela tiden.
Det är sånt ointressant som får ske. Nu ska jag försöka börja med pyskologin verkligen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag funderar på en grej.

vad sägs om att åka till london ett par dagar bara på påsklovet?

du och jag bara, så crashar vi oskars lägenhet.

puss

2010-02-23 @ 18:01:15
URL: http://slitet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0