sweet disposition

Eftersom jag nyss flyttat måste jag hitta nya favoriter med mitt nya hem. Jag måste hitta favoritfönster att titta ut genom, få reda på vilken sida av kökssoffan som är bäst att ligga i, hur man tar sig till vårt källarförråd blundande och memorera precis hur det kommer se ut när jag öppnar ögonen på morgonen. Jag är lite sådan tror jag, hemma är så himla viktigt.
Det bästa rummet är självklart mitt. Jag älskar mina tunna, skira gardiner, min älskade balkong som jag kommer äta min frukost på varje sommarmorgon och hur fint trägolvet är.

Näst efter det kommer skafferiet. Ett tvättäkta, mörkt och kallt skafferi som man nästan kan gå in i. Precis ett sådant jag drömt om, som jag sett i gamla barnfilmer och suttit i när jag varit hemma hos tillexempel Robban som har ett. Vårt är proppfullt med frukt, olivoljor, pärlsocker, riskokare, skärbrädor och choklad.

Sen ett mycket underbart litet ställe till. Ett litet krymsle. Det är min garderob. Det är det finaste garderob jag någonsin haft och den luktar god tvål och mig själv tror jag. Även om innehållet kanske inte alltid lyder mig så inspireras jag av att bara titta in där.
den enda liggande bild jag hade. mina tiamo klackar som jag använt kanske sex-sju gånger?

Ett annat fascinerande ställe här hemma är källaren. Jag har alltid gillat källare, de luktar så förbannat gott. Min är gul och vit och lång som en korridor. Det finns ett jobbigt cykelförråd och ett torkrum som är rena drömmen för nytvättatälskare som jag.
'
(de tre sista bilderna bara för att jag tror det blir en underbar eftermiddag. Nu ska jag göra fruksallad eller rostat bröd med marmelad och läsa bok)

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh men finast.

du är gos.

och jag har kommit fram till att jag inte klarar mig utan dig.

2010-02-08 @ 15:53:04
URL: http://slitet.blogg.se/
Postat av: Anonym

sötast.nu

är lite kär i dig i hemlighet

2010-02-08 @ 21:59:18
URL: http://justsipit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0