men tårar och fjärilar på en gång

Känner mig lite oinbjuden till verkligheten. Men, jag låtsas som att jag bryr mig och lägger mig på en blöt gräsmatta, sträcker armarna efter rymden, men får bara tag på en stjärna.
Åkte ut till stugan med m, p och bullen idag. Kände stundvis att halsen skulle ramla isär om någon sa ett enda ord till om hans jävla gravplats. Men det är svårt, att leva med en någon som varit en av de närmaste i tio år men som nu är som en främling gömd i tunga mediciner och förvirring.
Det fina var ändå att det nästan kändes som höst ute på Arnön. Ljuset var mer orange, lingonen täckta min bara fötter och sanden var sval. Skrattade åt mig själv när jag tänkte på att ta en cigg nere vid bryggan, det börjar bli för mycket carrie för min del när sådana spontana tankar dyker upp i huvudet.
För övrigt är min nya startsida destintion.se. Som vanligt tror jag att flyktvägar är de bästa vägarna. Men, glömmer, verklighet, läkartider, telefonköer, platsbanken.se, ständig övervakning av en sjuk hund.
Men på torsdag åker jag till Stockholm. Om min hund lever, eller kanske om han inte gör det. Jag vet inte längre, allt beror på massa saker och jag blir arg på mig själv för att jag felprioriterat. Och jag börjar tro att jag aldrig kommer få ett körkort. Jag är cynisk, vid nitton års ålder. Men lugn nu, jag är periodare. Och använder visst gamla kärlekars uttryck.
kör lite te och nya lakan på det. + satc

Kommentarer
Postat av: ida

honeyboney jag vet att du kommer hitta hem till dig du. finast <3

2010-08-23 @ 12:36:15
URL: http://trasmatta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0