See I'm no king I wear no crown

förut: knådar chokladbollar i mitt kök. Låter mjukt smör smälta ihop med havregryn och kakao till det nästan godaste som finns. Fönstret är öppet, det blåser sommarvind i mitt hår utifrån kvällen som nu faktiskt är mörk. Från datorn spelas mitt senaste hjärta stjärnfall och sensommar.

i övermorgon: julia och sara hämtar upp mig och szo klockan 09.00. Vad ska man ha för kläder, för skor, för packning? Mitt hjärta värker lite för de där, de är min magiska värld. Mina imorgon.

nu: munspel som får mig att småle. Sen minnas och undra undra undra vad som blir. piano och det är sjärnklart inatt med. Jag skulle vilja vara Harry Potter litegrann tror jag. Springa runt i ett tomt Hogwarts med bästa soundtracket i huvudet och springa upp i tornen och titta ut genom sjärnkikarna. Vill att någon ger mig en stjärna, en alldeles egen som jag kan hitta på himmlen när jag vandrar ensam och när döden inte känns lika påträngande. Eller kanske precis när den gör det. Döpa stjärnan till ett hemligt namn. Jag hatar döden, den är som en rufsig kråka som långsamt tynar bort i en dörröppning. Allt prat om dödliga sprutor, gräva gropar och att linda in den man älskar i en sopsäck får mig alldeles yr och illamående. Därför håller jag ut.

imorgon: åka bil halv sju. musikleken med pappa och takeawaykaffe som jag inte dricker, kanske tar en kopp te. Sedan. Vandra runt i Göteborg lite ensam, vänja mig allt mer vid tanken. Ha med mina CVn, trycka dem mot kroppen, så de blir svettiga och krokiga. Gå in dit jag ska, bli modig för att det är detta jag vill. Och sen vet vi inte mer. Förutom att jag sen ska vandra runt ännu mer, ännu fler timmar, ensam - men ändå inte.
och till mångamånga därute, ni vet inte vilka och ni vet inte om det men - Jag älskar er så att jag gråter

Kommentarer
Postat av: jonnz

du är så fin. och jag kollar på gamla bilder på oss. vi ska förövrigt ta över götet.

2010-08-15 @ 23:04:45
URL: http://yogiebear.blogg.se/
Postat av: felicia

Åh, så fint! Du skriver verkligen jättevackert!

Lycka till med cv:na nu!

2010-08-15 @ 23:33:12
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: amanda

jävlar vad spännande. jobbsökande i göteborg. försöker låta som någon nära polare som känt dig i flera år; du kommer klara det galant. du är modig och bra. jobben du söker kommer slå händer och skallar blodiga för att få dig.

men det känns lite som man känner dig när man läser runt på din blogg. gillar det.



lycka till!

2010-08-16 @ 02:54:16
URL: http://baraibland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0