ingenting en torsdagskväll, ingenting

jag är ganska dålig på att gråta. ganska dålig på att berätta, ganska dålig på att vara ledsen. jag berättar det bara för tangenterna. jag har alltid varit öppen och gnälla kan jag så varför krångla till det. jo för det känns alltid som att den krångliga vägen är den rätta. jag hade allt och förlorade allt på några timmar. beroende, abstinens jag inte visste fanns där förrän jag fick smaka igen. lättsamhet. att jag knycker på axeln sådär nonchalant jag alltid velat kunna göra men att det inte känns bättre inuti. där blir det bara svartare och kallare. jag trodde inte att jag hade så dålig koll. trodde inte att allt de sa var sant, att man inte bara kunde sluta minnas. julgransglitter runt hela min tillvaro. jag vågar inte tro, inte våga, inte lita på. jag fick höra av en människa att det finns, hopp och sånt där. men alkohol suddar ut gränser för rätt och fel och jag ångrar att varje dagen efter börjar och slutar med ångest över gårdagen. för glada människor är vad de letar efter, de jag brinner för. egentligen säger alla att jag är stark. vi har olika syn på det.
det är inte så allvarligt. det är bara sådant där utan mening runt elvasnåret en torsdag. de jag vill ha, de får vänta. måste hitta hem nu.
jag kommer nog radera den här texten. och skriva det jag menar istället, jag är ganska bra på att göra det. förkorta det och säga precis vad jag menar. bara det att det bara är jag själv som förstår exakt.
för egentligen, det jag säger är. att jag är så in i helvete bra på att låtsas.

Kommentarer
Postat av: sara

jag vet inte vad jag ska skriva mer än att jag tror jag vet vad du pratar om. jag finns alltid här för dig vännen. alltid alltid alltid.

2009-10-30 @ 17:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0