working @ a waterland

Nu slutar det!
Alla mornar jag dragit mig upp ur sängen, somnat stående mot väggen i duschen, åkt buss hundra mil för att sen tillslut landa på ett morgonmöte klockan 09.45 på Sunne Vattenland är nu över.
Oj.
Jag trodde jag skulle känna mig lättad, fri och glad åt att inte längre behöva le det största smilet när man helst av allt vill be gästen dra åt helvete eller försöka få en treåring att följa med på skattjakten och inte hoppa ner i floden.
Men.
Jag kommer sakna det. sakna att vara superomtyckt av småungarna, att bli kallad piraten, att skvallra med sofia, hänga i kiosken och käka popcorn, testa leksakerna i shopen och så kommer ja ju sakna personalen. Inte alla, men de flesta!
Vuxen.
Så kände jag mig nog när jag skrev in mina sista gjorda timmar idag innan Sofia och jag sprang till bilen för att missa åskan som var påväg. Jag kände mig lite arbetslös. Kändes lite som om jag flyttade hemifrån, lämnade en familj.

Men okej. Nya tag, den här sommaren stannar i hjärtat av flera hundra tusen orsaker. Några av de orsakerna var sunnevattenland. Det var vattenskidorna när jag var ledsen. Det var hejdå till mina kollegor. Det var kiosk+städ+jagfesten hemma hos Persson. Det var att gråta till en diffad kassa. Det var att börja leva igen när något hemskt händer.
Nu tar vi nya tag.

Kommentarer
Postat av: mia din trogne vän

men julia, fatta vad bra du skriver.



du är så sötsötsöt också!!!!

2009-08-13 @ 22:41:40
Postat av: Hanna

Så otroligt bra att du kom den där dagen i våras och sökte jobb i Sunne för annars hade jag ju aldrig fått veta att jag har en finfin granne! :D

2009-08-17 @ 12:16:28
URL: http://idolizeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0