Yoga

idag följde älskling med mig hem :). vi träffade herr puppsson och åt lite smörgås och smulade.
sen i alla fall, kommer mitt ämne för dagen.
mamma tog med mig till sats på yoga!

om jag ska försöka analysera yogan så var det som såhär: det var väldigt nersläckt med bara några stearinljus tända. Det var inte direkt någon lätt medelålder, alla ifrån mig till en femtioårig man som var så vig som ingen annan. på något sätt kändes det lite som en sekt, en familj. det var lite läskigt, musiken kändes lite dödande, som om ett misstag skulle kunna knäcka ryggraden på en. men så var det inte nej. när vi kom igång gick tio minuter åt att stå rätt med fötterna, då började jag tröttna. När vi sedan fortsatte med 10 solhälsningar längtade jag efter helt andra saker än att sträcka ut min baksida lår?! Men allt eftersom tiden gick blev det mer och mer intressant, det blev lättare att töja ut, balansen fungerade och jag fokuserade faktiskt för första gången under mitt liv. När passet var slut och vi hade genomgått avslappningen darrade varenda muskel i min kropp och ögonlocken var tyngre än allt. Men nu, men en kopp te i handen och balkongdörren öppen känns kroppen pigg om något slö i ryggslutet.
varm dusch ska det snart bli också, lite matteplugg kanske om jag orkar och sen rätt tidigt i säng även om sovmorgon väntar :).

puss på allt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0