träningsvärk

 jotack, friskis gjorde mig helt död. regelbunden träning är nog mer min grej skulle jag tro.
men det blir lixom aldrig riktigt av, det där med träning är ju inte alltid något man känner för.
idag har jag varit rätt mycket i lägenheten, börjar mer och mer kännas som hemma.
mamma och jag cyklade in till stan idag, (från lägenheten då) och det var underbart, massa soligt och vattnet gjorde oss alldeles badsugna även om temperaturen kanske inte var sådär jättemysig.
vi tittade ut en lampa till mitt rum, en brun tygsak som kostade lite väl mycket.
jag var lite allmänt gnällig, matintaget har det väll varit lite sisodär med under lovet. men vi köpte lite färsk pasta och några revben som jag fick trycka i mig.
konstigt nog har jag börjat älska vatten, jag är törstig hela tiden och kan bara tänka mig vatten, eller oboy dåra.
vi köpte lite andra småsaker också, lite nya köksredskap och grejjer och jag njöt verkligen av att se hur mycket roliga saker det fanns att köpa till hemmet. inte för att jag brukar bry mig, mitt intresse ligger verkligen runt nollpunkten. men nu, när man faktiskt flyttar så är det lite roligt att bestämma gardintyg och sånt :)
min kropp var helt slut efter våran enormt korta sväng på stan så jag fastnade lite framför tvn med grey's anatomy. hemskt säger jag bara, usch och fy.
sen hoppade jag i ett skumbad, helt underbart förutom att jag fick en värmechock. Badade bara i tio minuter och var helt jättevarm efter det. men det var skönt den lilla stund som massagestrålarna nuddade min rygg.
nu är jag hemma igen. själv faktiskt. alltså, mamma, max och bullen är ju hemma men jag är utan sällskap för natten vilket känns fruktansvärt ensamt och kallt.
helt sugen på att se en bra film är jag, men det blir nog bara frossa i frukt (kanske glass?) och läsa lite tidning och sen sömn rätt tidigt. kanske dags att börja vända rätt dygnet nu igen. det väntar ju skola om inte så länge. skönt med studiedag på måndag i alla fall. och sen är det bara tre veckor och sen är det påsk! alltså, går man i inredningsaffärer hela dagen blir man lite sugen på att köpa hem massa ljusägg och ställa massa påskris i fina vaser och allt sånt där löjligt ni vet.
nu är jag sugen på mjölk.
kanske linköping till helgen, hm? jag är lite sugen men orkar inte åka ifrån allt jag har här nu.
take care
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0