miss it



Jag är nu hemma ifrån ett underbart julfirande i Idre.
Hemskt sorgligt att komma hem til vår, alltså ingen snö. Men det löser vi, det går ju mot ljusare tider.
Påtal om det, ljusare tider. På Kanarieöarna är det förmodligen ljust väldigt mycket längre om dagarna än vad det är i Sverige i januaritider. Därför tänker jag packa min bikini och min plånbok (kanske slår till på en sommarklänning) och dra dit med sara i januari och bara bli 2300 kr fattigare. Det är väl så min livsplanering ser ut just nu.
Nyår. Alla pratar om det, jag försöker vara tyst.
Måste erkänna att det känns som Sveriges största orosmoment just nu, inte bara för att jag inte riktigt är säker på vad som händer på nyårsafton utan också för att jag är livrädd för 2009!
Man vet ju aldrig och jag vill försöka vara så ärlig som möjligt mot mig själv. Tänk om det är året jag begår mitt livs misstag, året jag och johan inte längre kommer vara tillsammans eller året då mina studier totalt kommer skita sig.
Man kan lätt lista ut vad jag är mest rädd för av  de alternativen.
Självklart är det ju inte 2009 i sig som styr det här utan jag, vilket fortfarande känns som en tröst.
Jag och Johan har varit ihop i tretton månader idag, hela 2008 också.
Jag och Sara har i princip varit bästisar i sexton månader.
Jag måste ta tag i livet nu känns det som, fast inga nyårslöften!
Tror jag ska börja med ett skumbad och sen Harry Potter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0