HALLON

jag och pappa har seriösa snacket idag faktiskt. mamma tog mitt försvar, grattis.
den sjuttonde april känns något uppbokad, najsbajs.
sola idag igen - pinsamt. fin är jag.
tränade idag faktiskt, duktig flicka. body balance fick det blir och det var jättemysigt. sen så cyklade jag hem i shorts och max och jag skruvade ihop ett bord vi ska ha på altanen.
jag tände ljus i mitt rum, duschade och luktade som ett hallon!
inte alls pepp på onsdag imorn - lätt veckans drygaste dag.
men om solen skiner och älskling satsar på lite tid med mig så kanske ! :)
jag har börjat lägga mig så sent? alltså inte sent för er kanske men för mig.
fick lite otrygg känsla nu, gamla minnen låter en aldrig komma undan och jag hatar det.
bullen måste sova i min säng inatt.

hallonskum och gröna lakan, allt i en sockersöt dipp en en kastjanjfärgad skål. skolavslutningar med klänningar och lupiner i all sin blom. lera på skolsulorna och gröna strån. mangosmör och smögens bryggor med oändlig saltvattensdoft och kräfornas skära färg. kvällar av ljummenhet och asfalt ångande av fuktighet. dofter av all dess slag och syréner bakom ett barnaöra. smällfeta svenskar vid strandens kant och övergivna leksaker i sandlådorna. en alldeles för trött flicka bakom ett neonljus hamrandes på sin kommunikations moder. barfota.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0